AMARAN: Akibat Tampal Doa Di Dinding

August 25, 2017

As Salam and greetings to dear readers.

AMARAN: Akibat Tampal Doa Di Dinding.


Suatu hari ketika semua murid mengikuti pelajaran agama di kelas...!

USTAZAH: "Siapa tahu doa masuk tandas? Angkat tangan..!"

ZALI: "Saya ustaazah.."

USTAZAH: "Ok Zali, cuba baca..!"

ZALI: "Allahumma Inni A'uu dzubika minal khutbutsi wal khobaiz"
[Ya Allah, aku berlindung kepadamu daripada gangguan syaitan jantan & syatan betina]

USTAZAH: "Bagus Zali, siapa yang ajar kamu?

ZALI: "Ummi..., di rumah, ummi tampal dekat pintu bilik mandi. tiap hari kami baca".

USTAZAH: "Kalau doa hendak tengok cermin siapa tahu?"


Karim angkat tangan dengan lantang dia membaca: "Allahumma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqi"

[Ya Allah, sebagaimana Engkau telah memperelok kejadianku, maka perelokkanlah akhlakku]

USTAZAH: "Betul hebat kamu Karim"

KARIM: "Kakak saya tampal kat cermin, tiap-tiap pagi bila tengok cermin kakak mesti baca..."

USTAZAH: "Hebat-hebat... Baiklah, siapa tahu doa ketika nak tidur?"

DIN BIN ZAHARI: "Saya tahu Ustazah..!"

USTAZAH: "Waaah, Din kamu tahu ya..."

DIN: "Bismillahi Allahumma Jannibnaas syaithaana wa Jannibis syaithaana maa razaqtanaa..."

USTAZAH: Terdiam... (dalam hati berkata, doa ini... doa sebelum berjunub di antara suami/isteri..!?

DIN: "Doa ini ayah saya yang tampal dekat tempat tidur... ustazah. Tiap malam ayah saya membacanya...!

USTAZAH: "..!!??.. haaaahhhh... tiap malam!.." sambil tepok dahi.

DIN: "Iya ustazah..! Malah kalau malam Jumaat, ayah baca sampai tiga kali."

USTAZAH: "Apaaaa... tiga kali! MasyaAllah... luarbiasa ayah kamu Din.."

😇😇😇 😆😆😆

AMARAN: Akibat Tampal Doa Di Dinding.

You Might Also Like

16 comments

  1. SETIAP DOA MEMBERI KEBAIKAN N PERLU DIHAFAL..TAPI BIJAKSANALAH MENAMPALNYA HEH..HEH..

    ReplyDelete
  2. Haha... fokus saya baca.... tepuk dahi juga lah... haha

    ReplyDelete
  3. haha...apaknya pun... baca sekuat-kuat alam buat apa hihi :)tak kan tak hafal2 lagi adoi :)

    ReplyDelete
  4. Kah kah kah.
    Kalau saya tak baca tiga kali. Saya baca sepanjang malam. Kalau malam jumaat, keluar masjid saya dah start baca.

    ReplyDelete
  5. bagus ayah din baca sampai TIGA kali doa tu hahaha

    ReplyDelete
  6. ehhh yeke Mrs A bloodtype kita sama O+ ye? hehehe

    ReplyDelete
  7. Adoila....apaknya Din nya pun...kikiki

    ReplyDelete
  8. Hihihihi tergelak sendiri baca entri ini.. :-)

    ReplyDelete
  9. hahahaha~ kalau tengok tajuk saja, mungkin menimbulkan persoalan "asal plak tak boleh tampal doa kat dinding.."

    ReplyDelete
  10. Hihi....kalau baca sampai 3 kali mmg luar biasa sangat tu...

    ReplyDelete

Top Commenters

Shout Me